28 May 2009

Jus kiwi dan Nenas


Hari ni saja buat jus kiwi dengan nenas. Wah sedap juga hasil campuran dua buah ni.. masam-masam manis.. sebab nenas kat jepun ni manis jadi sedap je masuk anak tekak.Ni pun nak habis kan stok nenas dan kiwi takut lembik je nanti tak de orang nak makan.. Tengok orang buat jus tembikai laici tu terliur nak buat.. nanti nak kena beli barangnya dulu .. hahahaha.. so minum la dulu jus ni..

Bahan-bahan ( untuk 3 orang)

3 biji kiwi
1/3 biji nenas
sedikit gula ( ikut suka nak masukkan atau tak )
1/2 cawan air
1/2 cawan ais ketul

Cara-cara
1. Blend semua bahan-bahan dan sedia untuk diminum.

2 Comments:

  1. ieda said...
    salam dik

    huwaaaaaaaaaaaa sedapnyer dik nampak jus nieh
    panas2 nieh sedapppp tekak kalau pekena kat umah kan ... kat jepun cuaca sejuk ker ..

    kat mesia nieh .. cuaca x menentu lahh dik
    Juwita Jamaludin said...
    salam kak.. hehehe.. wah memang sedap.. kat sini pun tak menentu.. sekejap panas sekejap hujan..

Post a Comment



Share it

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG