16 November 2011

Sukan' MSAJ Sport Festival 'dan VYSA Open

Salam semua. Sekadar berkongsi cerita hujung minggu lepas beberapa aktiviti yang ita dan suami sertai. Alhamdulillah ita dan suami berkongsi minat dalam kebanyakkkan sukan yang sama. Suami juga memberi keizinan untuk ita turut serta dalam aktiviti sukan jika dia sertai atau lakukan. Jadinya memang biasanya hujung minggu jika berkelapangan kami akan bermain badminton dengan kawan-kawan disini. Selain kaum bapa dapat beriadah setelah penat di universiti kaum ibu pun dapat berjumpa kawan-kawan setelah seminggu dirumah sahaja. Anak-anak pun seronok sebab dapat berjumpa kawan-kawan dari Malaysia.


sebelum bertanding ambil gambar dulu..:)


kaum ibu memberi sokongan






Pada hari sabtu lepas suami dan rakan-kawan disini menyertai "MSAJ Sport Festival 2011" untuk perlawanan futsal dan bowling di Saitama. Disebabkan suami-suami ni bermain kami isteri dan anak-anak tidak ketinggal untuk turut serta memeriahkan dan memberi sokongan. Pasukan dari Yokohama menghantar 1 pasukan futsal dan 1 pasukan bowling. Suami ita menyertai pasukan futsal. Disebabkan tempat bowling dan futsal didalam bangunan yang sama jadi ita dan kawan-kawan merancang untuk saja main bowling menghilangkan rasa bosan sebelum acara bermula. Namun ada yang memberi cadangan untuk turut serta dalam pertandingan bowling disebabkan acara bowling ini terbuka bukan satu daerah hanya satu pasukan dan tak kira sama ada lelaki atau perempuan jadi ita dan kawan-kawan ada 4 orang boleh buat satu pasukan. Tapi kebetulan seorang kawan dah didaftarkan dalam kumpulan lain jadi terpaksa la dibatalkan tak dapat la nak main bowling tu..





Mungkin juga nak dikatakan rezeki saat akhir ada 2 orang adik lelaki tak kenal pun minta Aliza cukupkan kumpulannnya untuk main bowling. Aliza ajak ita main, fateh pun tidur waktu tu dapat la ita main setelah diizinkan suami. Dipendekkan cerita tak disangka kumpulan ita menang mendapat tempat kedua dari berapa belas kumpulan yang menyertai acara bowling ni. Untuk perlawanan bowling ini satu kumpulan perlu menghabiskan 5 'game'. Suami ita pun tak sangka yang isteri dia boleh menang waktu main bowling ni.Alhamdulillah...:)Untuk pasukan futsal juga Yokohama mendapat tempat kedua. Seronok rasanya melihat pasukan suami memenangi futsal ni tambahan pasukan yokohama kebanyakkan terdiri daripada pasukan 'bapa-bapa' mana taknya yang lain semuanya adik-adik yang masih muda dan bertenaga..:)






Itu cerita hari sabtu, untuk hari ahad pula kebetulan kami dah dapat jemputan lama dah dari pasukan badminton vietnam di kawasan kanto untuk menyertai pertandingan Vysa open (Vietnam Open). Pasukan badminton vietnam ini menjemput negara-negara lain juga seperti Indonesia dan Jepun tapi pihak Indonesia tidak menghantar pasukan. Jadi yang ada pada hari tersebut pasukan vietnam 8 kumpulan, 1 pasukan Malaysia dan 1 pasukan Jepun. Untuk vietnam open ni ita baru pertama kali menyertainya sebelum ini pernah menyertai pertandingan untuk gabungan pasukan Malaysia dan Indonesia selain Yamanashi Open yang dianjurkan oleh adik-adik dari Malaysia untuk warga Malaysia .









Untuk Badminton ini satu pasukan perlu menghantar 1 pemain perseorangan, 1 bergu lelaki dan 1 bergu campuran. Setelah berbincang dengan kawan-kawan dan mengambil beberapa faktor ita diminta untuk bermain bagi bergu campuran bersama suami. Disebabkan ita jika bermain dengan suami kadang-kadang jika mood fateh kurang baik dia akan ganggu bila ita bermain. Disebabkan itu ita minta untuk Adnin juga pergi jika mempunyai masalah boleh Adnin yang main ganti ita tambahan suami adnin abang Puza juga turut menyertai perlawanan ini. Seperti yang di jangka ita hanya dapat main 2 perlawanan je dengan suami sewaktu fateh tidur jadi 2 perlawanan lagi ita terpaksa main dengan abang puza dan haris. Waktu tu suami jaga Fateh. Namun nasib kurang meyebelahi disebabkan kurang keserasian ita kalah untuk 2 perlawanan tersebut. Untuk perlawanan seterusnya kami minta abang puza untuk jaga fateh dan ita main kembali dengan suami Alhamdulilah kami menang perlawanan itu. Pasukan kami mendapat tempat ketiga. Pengajaran yang ita dapat untuk hari itu keserasian bermain bergu adalah faktor utama yang perlu diambil kira jika bermain bagi pasangan bergu. Terkadang tidak semua pasangan bergu memahami cara dan corak permainan kita.

11 Comments:

  1. アヌムちゃん said...
    Wah atlit jugak rupanya kak ita ni ye..siapa sangka di sebalik kelembutan wajah kan..heee :)
    yatie chomeyl said...
    wah kellas kak ita...banyak juga game kak ita main. tp memang betul bila dh ada anak ni, faktor anak meragam pun kena di ambil kira jugak
    cik cek said...
    Aktiviti sihat family...enjoyyyy nya...
    sabar kagawa japan said...
    dayshat kak ita yer......kalo kite ni main badminton aje musti da kejang tangan lame sgt xmain....tgk maresiajin kt yokohama mcm suasana kt malaysia dah...sonok je nampak...
    ☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...
    curlastt kaka
    weekend penuh ngan acara sukan...badan pong cihat khen...wah murni sempat join gak ek...rugi ayu x terjah hari tu...if not leh jmpa semua....
    Kamalia said...
    Aktif sungguh akk ni ye..msuk game sana sini.Badan pun jadi sihatkan..
    Pen Biru said...
    baguskan..walaupun di negara org tapi masih boleh bersukan dgn rakan senegara..tak le terasa asing sangat
    nur easy said...
    cantik la jersey
    Ira said...
    Sugoi Ita!! bagusnya bersukan sampai ke peringkat tournament mcm ni.. Ira takat buat sit-up & panjat bukit nak ke supa je.. haha.. congrats menang bowling tu :)
    Ida,Japan said...
    sugoii des ne....ita mmg aktif b'sukan la..baru kt sini k'ida pernah main bowling lawan dgn geng kami kt sini...ehh best la pulok, sukan lain2 tu adehhh..nanper tak der minat lak dtg
    quinnie said...
    duduk jauh2 ni bila ada aktiviti cam gini baru terasa seronok...dapat jumpa kengkawan...tak sangka aktif jugak akak ni...:) saya lepas sekolah memang pencen terus dari aktiviti bersukan..hehhehe

Post a Comment



Share it

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG