04 June 2009

Puff Daging


Puff daing ni ita buat petang ni untuk minum petang.. Abang pesan nak buat kuih buat yang pedas tak nak yang manis.. tengok roti canai segera tu ada lagi tu yang buat tu.. lagipun teringat lalu kedai bakery hari tu macam best je puff daging dia..


Bahan-bahan

kepingan roti canai segera secukupnya

inti

1/2 biji bawang besar
3 ulas bawang putih
1/2 cawan daging cincang
3 biji kentang dipotong dadu
1/2 cawan mix vegetable
1 sudu serbuk kari
sedikit garam

1 biji telur untuk disapu diats pastri

cara-cara
inti.
1. tumis bawang putih dan bawang besar.
2 masukkan serbuk kari sesudah garing masukkan daging.
3. masukkan kentang setelah daging empuk tambah air sedikit.
4. masukkan mix vege dan garam
5. ambil pastri potong mengikut saiz dikehendaki dan masukkan inti.
6. kelim menggunakan sudu..
7. sapukan telur diatasnya bakar 190 selama 15 minit.

2 Comments:

  1. ieda said...
    salam ita

    dik , rajin tul masak .. mcm2 ita masak haaaa
    ita disana bekerja ke idok .. bukan aper mcm akak nie .. ari minggu jer ader masa nak masak2 nieh ... ari lain balik dah lewat .. huhuhu
    Juwita Jamaludin said...
    ita tak keje kak ieda.. mana rajin buat mkn harian je.. buat yg best sikit kalu rajin.. hehehhe

Post a Comment



There was an error in this gadget

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG