22 April 2009

Roti Serunding Bercheese


Roti dalam simpanan pun dah habis jadi untuk minum petang hari ini ita buat roti serunding bercheese. Sebenarnya jika tak mahu pakai serunding boleh pakai tuna atau sardin. Jika kreatif lagi boleh letak inti mayonis dan jagung ke...ini ita nak cepat dan serunding pun ada dalam simpanan ita guna serunding je.. doh asas roti ni boleh tengok kat sini atau kat bawah pun ada juga ita letak resepi yang lain bagi yang nak cuba menggunakan breadmaker.

Bahan-bahan

120ml susu segar
1 biji telur
300g tepung roti
2 sudu besar gula
2/3 sudu kecil garam
60g butter
1 sudu kecil dry yeast

Inti :
Serunding
pizza cheese
Daun bawang
bawang dipotong dadu

Cara-cara
1. Masukkan bahan-bahan roti di dalam bread maker dan tekan on.
2. Bahagikan kepada 14 bahagian terpulang untuk buat besar atau kecil.
3. Canaikan doh bentuk bulat dan tekan lubang ditengah-tengah doh supaya berlubang.
4. masukkan bawang, cheese, serunding, cheese lagi dan daun bawang
5. Biarkan rehat selama 10-15 minit dan bakar menggunakan api 190 selama 15 minit.

selamat mencuba..

2 Comments:

  1. Olive Tree Guitar Ensemble said...
    Hi, it's a very great blog.
    I could tell how much efforts you've taken on it.
    Keep doing!
    ♥♥♥♥♥ Sophia-Ls™® ♥♥♥♥♥ said...
    your blog is so good

Post a Comment



Share it

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG