23 April 2009

Ayam Teriyaki


Makan.. makan dan makan lagi.. hehehe.. so hari ni buat ayam teriyaki.. ni pun dapat dari dapur kak hana . sedap ayam ni.. anak-anak pun suka.. so tambah lagi koleksi resepi ayam...walaupun gambar ku kurang menyerlah .. janji resepi ayam ni best sangat..

ini untuk rujukan ita

Bahan-bahan:
5 potong dada ayam atau peha ayam
3 tbsp madu
4 tbsp kicap manis
1 tbsp sugar
3 inci halia, diparut
3 biji bawang putih, diparut
1 tsp garam halus

Cara-cara :
1. Gaul semua bahan dan perap lebihkurang sejam di dalam petisejuk.
2. Panaskan non-stick pan dan panggang. Tutup kuali, sesekali buka dan terbalikkan ayam.
3. Siramkan lebihan kuah perapan dan balik-balikkan ayam sehingga masak dan kuah menjadi likat.

4 Comments:

  1. kyo_9 said...
    wah.. tgk gambar jer saya dah meleleh.. hehe, nak try wat jugak la nanti.. tq cikgu~
    farafahmiadamdaania said...
    wahh ita skg dah mcm2 menu... inila keje hwife kan..hihi
    dari~ummie said...
    ya ALLAH..
    sedapnya..
    nnti boleh cuba..thanx kak ita ..huhu
    Juwita Jamaludin said...
    to syed & umie.. boleh syed senang je nak buat sesuai untuk orang bujang

    to fara saja fara isi masa sambil dapat makan dan kumpul koleksi resepi yang dah dicuba.. hheheheh senang untuk masa depan

Post a Comment



Share it

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG