10 April 2009

Roti Jala dan Kari Ayam



Roti jala dan Kari ayam adalah diantara makanana kegemaran ita. Kalau makan mahu berpinggan-pinggan.. hehehhe jadi untuk memenuhi selera tekak hari ini ita buat roti jala.. Nasib baik la sebelum datang Nihon ni dulu mak mertua ita ada bagi acuan roti jala... mak kata mana tahu takut nanti nak buat... berguna sungguh acuan tu.. hehehe Terima kasih mak.. Roti jala ni nak makan nya sedap tapi bab nak menjalanya tu kena lah bersabar...lama. Jadi hari ni pun ita tak buat banyak hanya sekadar cukup untuk kami anak beranak.. maaf la jiran2 ku hanya dapat tengok je la yek.. eheheheh so resepi roti jala dengan kari ayam ni resepi ita sendiri sebab ita dah pandai dah.. hehehe so tak tengok mana2 sumber...

bahan-bahan ( 20 ketul )

2 cawan tepung gandum
1 biji telur
4 sudu minyak masak
sedikit garam
sedikit kunyit
2 cawan air ( kalau cair kena tambah tepung sikit)

cara-cara
1.masukkan semua bahan kedalam blender.
2.Putar hingga semuanya sebati dan pekat.
3. panaskan kuali non stick dan jala..
4. setelah kekuningan angkat dan lipat mengikut kesukaan.
5. boleh dimakan bersama kari ayam kegemaran..

selamat menjamu selera..

0 Comments:

Post a Comment



There was an error in this gadget

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG