29 July 2009

Jagung Manis



Tengah malam lapo la plak.. tambah abang nak puasa sok jad buat la jagung manis n.. hehee.. sambil study sambl makan.. sedap je sambil tu minum jus buah dan ice blended.. segar rasa... resepi jagung manis dari dapur kak hana... resepi asal kalau tak silap dari aziemas..

Bahan-bahan

* 1 cwn@cup jagung (
* 1 sudu susu pekat -
* 1 sudu marjerin@butter
* secubit garam

Cara-cara

* kukus jagung hingga masak.
* bila jagung kukus dh masak, masukkan dlm mangkuk.
* masukkan marjerin,susu n garam. gaul sebati.
* siap! boleh la dimakan panas2

4 Comments:

  1. Watierman said...
    wah rata2....orang makan jagung yer...kat umah ni reena tak berapa suka...entah kita org pun tak kisah sgt kot...apa2 pun mengancam nampak jagung tu!
    sophie said...
    wah..kebetulan..
    baru beli jagung ni..
    nmpk sedap jagung ni =)
    Juwita Jamaludin said...
    to kak watie.. ye kak nak mkn itu yg buat tgk uma org jadi teringin plak uhuuhu

    to sophie leh la buat tu.. ada stok jagung sedap tau
    Chik Mi said...
    ita akak nak seramekin

Post a Comment



Share it

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG