04 May 2011

Dua tiga harini ada plak mood berblog.. jadi sebelum ia lari baik ita masukkan semua gambar2 yang ada dalam kamera ni sebelum hilang. Entry semalam dan hari ni pun sebenarnya buat auto publish .. sebab bukan ada banyak masa nak mengadap depan laptop je... buat kawan-kawan yang datang blog ni terima kasih sangat sebab sudi baca blog ita ni ( macam ada orang baca je..:) ) maaf ye jangan kata ita sombong plak sebab ada yang tak sempat nak buat kunjungan balas... InsyaAllah ita akan datang bila ada masa yang lapang nanti...

Sebenarnya entry ni dah basi ceritanya tapi disebabkan sayang tengok gambar2 dalam kamera tu takut nanti hilang, jadi paling tidak masukkan dalam blog ni bila rindu-rindu jepun nanti boleh la tengok balik.. mana tak nya ita tak sempat nak masukkan kan entry ni, 2 hari lepas ita balik dari tempat ni terus terjadinya tsunami dijepun ni.. syukur sangat kami dah balik ke rumah waktu tu.. pada awal bulan 3 baru2 ni kami sempat ke karuizawa Prince Grand Resort untuk main salji disini. Ini adalah antara hadiah harijadi ita tahun ni. Terima abang .. alhamdulillah kami diberi peluang untuk main salji disini. memang dah plan nak main salji tahun ni tapi disebabkan ita balik malaysia jadi suami tangguhkan percutian ni dan alhamdulillah kami jumpa pakej yang sesuai dan murah. harga bagi pakej yang kami dapat iaitu 11000 yen seorang, untuk pakej ini termasuk tiket shinkansen pergi balik, penginapan dan tiket skilift untuk bermain snowboard atau ski.


shinkansen Asama nagano


Dalam shinkansen

Bagi penginapan disini kami diberi cottage yang amat selesa. Didalamnya ada 4 katil bujang dan dilengkapi dengan meja makan, peti sejuk, pinggan mangkuk, kettle dan bilik air yang selesa. Untuk bermain ski atau snowboard pun dekat, depan cottage je. Waktu sampai saja di karuizawa ini rasa terpegun sangat dengan ciptaan Allah sebab tak dapat nak digambarkan dengan kata2 cantiknya salji yang memutih. kebetulan waktu ita pergi ni memang salji tengah turun renyai2 jadi seronok sangat main salji yang masih soft dan cantik sangat sebab ia melekat2 pada pokok.


permaindangan sambil tunggu shuttle bus


di lobi hotel


dihadapan cottage


subhanallah cantikkan..





Pada hari pertama kami main salji di depan cottage je dengan bermain sledge. Papa ambil peluang pergi ke tempat menyewa snowboard untuk bermain snowboard. Disebabkan tempat main snowboard pun depan cottage je.. papa pun berlatih main snowboarad dikawasan kami bermain sledge. Ita melayankan fathnin dan fateh yang seronok bermain sledge. .. sampaikan dengan mama diorang juga yang terlebih happy main sledge...:)Dah puas bermain salji dan dah penat kami balik ke cottage dan berehat. pada malamnya pula kami keluar ke karuizawa outlet yang terletak diluar hotel ni dengan menaiki shuttle bus yang disediakan. Memang mudah dan selesa dihotel ini kerana untuk kemana dikawasan outlet dan didalam kawasan hotel ini disediakan shuttle bus dengan percuma.





di outlet..



skilift depan cottage je

Pada keesokkan harinya kami pergi ke kid park disini dikenakan bayaran 1000 yen seorang untuk bermain salji. Seronoknya fathnin dan fateh bermain disini. Pada hari tu jega papa mencuba bermain ski pula... bila papa dah penat papa bagi mama pula cuba.. tak mudah sebenarnya untuk bermain ski ni.. sampai sakit2 kaki dan punggung sebab jatuh banyak kali.. :). setelah penat kami pun beredar ke hotel semula dan menyalin pakaian serta bersedia untuk pulang semula ke Yokohama dengan menaiki shinkansen.




Ada tempat bermain juga disini



Terima kasih abang dengan hadiah yang amat bermakna ini. moga kasih sayang abang hingga ke syurga dan tak lupa juga hadiah harijadi sampingan ini...

7 Comments:

  1. Idayu said...
    wah bestnyer, nk pgi jgk la....

    best x main ski? he3
    aitotyati said...
    best best!!!
    kak ita jgn lupa bw balik salji ke malaysia ye.


    kui kui mestila cair.

    ok abaikan je :P
    Wanieyra said...
    Bestnya.....
    cucu nenek di liverpool said...
    bestnya main salji, tp kp tahan sejuk. nak best yg hadiah 1 lagi tula.. hehe..
    Juwita Jamaludin said...
    kak ayu gi la situ memang cantik tak rugi keluarkan Yen.. :)

    Ti.. mana boleh bawa.. ihik
    Juwita Jamaludin said...
    ira.. alhamdulillah seronok..

    kak pi.. kat sini boleh la beli kalau kat msia tak mampu den.. ihiks.. kat sana coach tak murah ke kak
    Unknown said...
    Salam, boleh share tak nama cottage di Karuizawa nie?. Terima kasih.

Post a Comment



About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG