06 April 2011

Sakura dan Danchi

Salam.. lama sungguh hampir sebulan tidak menulis disini.. teruk betul pengurusan masa sekarang ni.. setakat tahun ni baru 4 je entry, maksudnya 1 entry sebulan.. banyak perkara yang tidak dicatatkan disini sebenarnya.. banyak yang berlaku dan ia telah berlalu.. insyaAllah akan cuba sebaik mungkin untuk menulis disini jika ada kelapangan.

Alhamdulillah urusan pindah telah selesai, kami telah bermalam dirumah baru hampir seminggu dan mood mengemas dengan rumah baru juga sentiasa ada.. hanya agak penat juga buat urusan mengemas ni. Setakat ni 80% telah selesai mengemas.. kami pindah ke mana? sebenarnya kami pindah agak jauh dari universiti papa belajar kalau naik kereta dalam 20 minit dan kalau naik bas dalam 30 minit dan papa kena menapak untuk naik bukit dari tempat papa turun bas... kesian papa.. dah jauh dari universiti tapi kenapa pindah?.. banyak alasan yang kami fikirkan dengan sewa yang murah, parking kereta yang dekat dan murah dari rumah, rumah yang luas lebih kurang dengan rumah lama dan kami pindah beramai2 dalam 4 keluarga yang tinggal berdekatan. hanya satu je kurang berkenan rumah ni iaitu rumah ni tingkat 4 dan anak2 tak boleh sesuka hati main dengan berlari macam rumah lama.. sebab takut bising orang bawah marah.. huhuuuhu.. so asyik tegur anak je dalam masa seminggu ni.. sian anak2.. tak bebas pula...

semalam ada makcik duduk tingkat bawah datang rumah ajak pergi bayar duit cuci2 kawasan rumah ni sama2 sambil nak berkenalan.. tapi disebabkan kami tak de sampul surat yang diberi oleh orang yang memungut duit tu.. ita tak pergi sekali semalam.. alhamdulillah baik makcik tu.. tapi dia ada juga tegur tentang bising anak2 melompat.. tapi dia tegur cara baik sebab dia pun ada cucu dia faham.. hanya kita je rasa tak sedap la sebab dah kena tegur.. huhuhuhu.. nak buat macam mana la ni.. sedangkan selalu juga kawal diorang supaya jangan melompat sangat.. tapi org jepun ni memang sensitif bising2 ni.. tu yg kena tegur tu..

setakat ni suka juga rumah ni layout yang lain dari rumah lama dan senang nak bergerak sidai baju ke dan buat urusan rumah tanga.. sekarang ni sakura dah mekar.. seronok sangat.. sebab dalam setahun sakura ni musimnya sekali je.. lepas tu tak lama dalam 2 minggu je lebih kurang.. so kena membuat misi bergambar2 dengan sakura.. kalau papa habis on time ni last sakura kami disini.. huhuhuhu.. jadi ada gambar serba sedikit dengan sakura di kawasan rumah kami ni... selamat menjamu mata..












4 Comments:

  1. Nieda said...
    Suka tengok bunga dah keluar dari beradu, cantik.
    onedurrani said...
    Salam kak..akk br pindah danchi ye...bestkan...;)sewa,parking sumenye murahkan...;)
    cucu nenek di liverpool said...
    pejam celik dah masuk tahun ke3 ita yek, skejap je masa blalu. psl ank lari2 dlm umah tu biasala ita kalau dah duduk umh gini. alhamdulillah setakat ni kp tak kena tegur lg. kp duk tgkt3, org bwh student kut sbb tu senyap je tp org ats umh kp leh thn gak bisingnya. hehe
    Juwita Jamaludin said...
    nieda.. ye suka spring sebab mcm2 bunga ada

    durrani.. ye alhamdulillah dapat danchi salam kenal ye

    kak pi.. sini ramai org tua tu yg tak leh bising tu.. hihihi

Post a Comment



Share it

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG