26 July 2010

Cerita 2 minggu lepas

Salam hampir nak pupus rasa blog ni.. mana taknya hampir sebulan tak update... apa yang dibusykan tak tahu... sebenarnya malas bukan apa keyboard dah kena congkel dengan Fateh...

fateh yang korek..

Khamis lepas mak dan ayah mertua balik ke Malaysia setelah bercuti 2 minggu di Japan. Mulanya nak datang 3 minggu tp tak dapat kelulusan dari japan embassy... sian juga sebab tak puas rasa nak bawa jalan2 disebabkan tak dapat nak jalan tiap hari papa ada banyak juga urusan dan Fathnin pun sekolah... banyak tmpt yang diplan tak pergi sebab tak cukup masa... kalau ada rezeki leh datang lagi ye mak dan ayah... waktu mak mertua ada rumah best je sebab ada kwan nak borak2... kalau tak sunyi je:p...

ini antara gambar yang diambil tak banyak pun sebab banyak guna kamera mak je...

Tempat pertama yang kami pergi area gunung fuji...




ita ambil gambar wkt nak balik dah tak berapa nampak topeng fuji tu... mak mertua sempat ambil guna kamera mak mertua ..

kemudian naik bot angsa ni di tasik Yamanaka.. 900 yen seorang mengelilingi tasik...









Sebelum naik bot bagi ikan n angsa makan dulu.. besar2 ikan nye... dan banyak plak tu..






kemudian cadang nak pergi taman tgk lavender tp tak jadi sebab hujan.. so kami pergi Fuji Q...




Tpt yang fathnin fateh suka...Thomasland..
mak dan ayah naik ferris wheel dan lihat bandar yamanashi..




ok pasni sambung tmpat lain plak dalam entry sterusnya...

6 Comments:

  1. Kamalia said...
    salam kak..hehehe..aritu laptop saya pun cmtu gak..twin ni duk congkel keyboard tuh..pastu,mls dah nak gune,beli je desktop terus..bestnye dpt cuti2 kat japan..besar2 ikan kat sini kn..rasanye kot org jatuh kat dlm tu,mst ikan tu gigit jugakla..:D
    ieda said...
    waaa bestnya dikkk MIL dtg jepun ker .. waaaa meriah nieh .. dpt jenjalan negara org .. bertuah MIL ... :))

    besor tul ikan tuhhh geli lak akak tgk :))
    emilia said...
    hehe same la dgn iman k.ita..laptop kne cungkil nasib satu je..pas kne marah dgn ayahnyer xbuat lgi da..srnk yer..dpt bwk mkayah jln2 kat sane..
    Idayu said...
    ha3x..kelako la fateh. kreatip btol. bestnyer mak dtg ek..msti ita cuti msk 2 minggu kwang2x..
    fuzidss said...
    salam juwita. tertarik dengan berita laptop yang kena korek tu. SAmalah kat sini .Ingin mengucapkan Salam RamadhanMoga Ramadhan tahun ini mencipta sejarah hidup kita kearah kecermerlangan dan kejayaan di dunia dan akhirat..InsyaAllah
    Juwita Jamaludin said...
    kamalia.. tula teruja tgk ikan2 tu.. hiihi sekarang ni taip dah tak syok dah sebab dah belubang....

    kak ieda.. best kak.. rindu msia...

    emi tula akak leka masak.. tgk dah rongak dah lap top akak...

    kak ayu.... mana ada cuti... lagi masak macam2 hihihhi

    fuzi... thanks singgah ye... selamat berpuasa juga

Post a Comment



Share it

About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG