04 May 2009

Golden week - Odaiba, Tokyo

Cuti golden week tengok entry kawan-kawan yang tinggal kat jepun ni semua dah upload.. ita baru nk upload ni.. sempena cuti ni kami jalan-jalan kat area yokohama dan Odaiba, Tokyo. Odaiba ni pulau dan menariknya kata kawan suami ita, pulau ni ditambak dan dibina bangunan-bangunan yang tinggi kat sini. Dari pemerhatian ita la bentuk bangunan kat sini unik-unik.. tak sama bagi satu-satu bangunan tu dan ia mempunyai bentuk yang tersendiri.. menarik.. kami pergi pun naik densha ( train ).Macam biasa ita pergi dengan keluarga kak maas dan Adnin. Pada mulanya tak terfikir nak pergi sebab Syed student kat Kansai tu nak datang rumah tapi tetiba dia kata tak leh datang jadi kami ikut la rombongan kawan2 kami ni.. Maaf ye syed lain kali mungkin kita akan bertemu InsyaAllah.. Untuk ke Odaiba ni menggunakan densha dari yokohama kami ke shimbashi station. Dari situ kmi akan menaiki satu lagi train iaitu yurikomome line untuk ke Odaiba ni.. Menariknya Train ni akan melalui rainbow bridge dan kita akan nampak pemandangan yang cantik sepanjang menaiki train ni..




Kat Odaiba ni banyak tempat-tempat menarik.. tapi kami sempat beberapa tempat sahaja antaranya Odaiba kaihin koen seaside park.. Cantik view kat sini.. ramai orang ada yang naik bot dan duduk2 sambil melihat pemandangan tepi laut..





Kami juga sempat pergi ke Aqua city.. Kami lepak2 kat situ sambil masukla beberapa kedai yang menarik dihati.. hehehe.. Sebelah bangunan Aqua city ni adalah Fuji Television.. bangunannya unik dancadang nak juga pergi naik tapi nampak dari bawah ramai sangat orang jadi nak bawa anak dan stroller ni rasa macam tak yakin pulak.. jadi kami teruskan lagi perjalanan..


cadang nak ke museum maritim tapi rasa masa tak mengizinkan dan agak jauh juga untuk berjalan jadi kami terus ke Palette town. Di Palette Town ni ada beberapa juga tempat menarik.. Diantaranya Ferris Wheel diantara terbesar didunia.. Disebelahnya pula ada Megaweb.. disini adalah toyota showcase.. disini semua design kereta-kereta toyota ada kat sini.. sempat juga la berangan sekejap dengan kereta-kereta ni.. kalau beli kereta baru kat jepun ni murah haraga nya ( belum campur tax la ) tapi bila campur tax dan sebagainya bagi kereta baru mungkin sama macam harga kat Malaysia.. Sekarang toyota tengah buat perlancaran Toyota wish baru jadi ada la sekeping dua gambar wish baru tu...



1 Comment:

  1. Aymy With L♥ve said...
    hehehe... sonoknyer jenjalan.. kuwait jugak tak cutii... ekekeke..

Post a Comment



About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG