09 July 2012

Assalamualaikum.. alhamdulillah dah masuk bulan Julai dan hampir 1/3 bulan juga berlalu tapi masih belum sempat untuk menulis dan mencoretkan sesuatu disini. Pagi ini cuba untuk berkongsi sesuatu dan menyambung semula kerja yang tertunggak tempohari memasukkan gambar yang banyak di Dalam SD card kamera ita. Gambar-gambar ini ita ambil tahun ini, namun disebabkan kesibukkan ita tak sempat untuk berkongsi disini. Jadinya untuk tujuan kenangan dan memberi maklumat bagi mereka yang ingin ke tempat2 menarik yang ita pergi boleh lah dijadikan rujukan.



Pada bulan Mei tempohari ita berkesempatan ke Tochigi untuk ke Ashikaga Flower Park disana. Mulanya memang cadang nak pergi terus ke rumah Ayu, sebab memang lama sangat nak jumpa laga pipi dengan ayu tapi disebabkan ayu ada hal pagi tu dan ita pun pergi bukan seorang tapi ramai nanti kesian plak Ayu nak melayan rombongan kami ni. Jadi insyaAllah jika berkesempatan kita jumpa ye Ayu dilain kesempatan.


bunga wisteria warna ungu yang dah hampir kecut..


ini lah bunga wisteria yang berwarna kuning


Dari yokohama ke Tochigi lebih kurang 2 jam perjalanan melalui highway dengan menaiki kereta. Ita ke Ashikaga flower park ini untuk melihat bunga Wisteria. Memang cantik sangat bunga ini berjuntai2 dan pelbagai warna tapi malangnya bunga ini cepat sungguh kecutnya. Waktu ita pergi tu yang warna purple dah hampir kecut dan yang tinggal hanya warna kuning sahaja. Mungkin panas agaknya. Sedih sangat tapi nasib baik ada bunga kuning yang masih segar dan bunga rose pun sedang kembang. 









Ditaman ini ada bayaran dikenakan dan  bayaran yang dikenakan mengikut musim dan boleh dilihat disini. Waktu ita pergi waktu tu tiket yang ita perlu bayar 1300 yen seorang untuk dewasa dan 500 yen bagi kanak-kanak. Ditaman ini banyak sangat bunga dan ada juga kedai menjual souvenir dan makanan. tempat rehat juga disediakan.Alhamdulillah taman yang cantik dan seronok dapat bersama Maz dan Shyra berjalan bersama-sama. 











Sebelum balik ke yokohama kami sempat singgah ke Sano premium outlet 15 minit sahaja dari taman tersebut. Setelah selesai menjamu mata dan poket kami pulang ke yokohama.

3 Comments:

  1. ☆♥L@dy @yU♥☆ said...
    sobs...sedey nyer tak leh jmpa khen...x per IA b4 kaka back for gud kiter plan try jumpa na....cantek koen ni...ai yg dok dekat ni pun tak sampai lagi hahaha...beli apa kat sano tue kaka???
    Unknown said...
    Bila ita tulis Tochigi, teringat masa kursus dulu....hari2 melepak kat luar, masa tu musim luruh.
    Hanis MY said...
    bestnya taman tu kak ita, suka tgk princess kak ita berposing...

Post a Comment



About this blog

821602_296729d757ea84k5ins587.JPG


822702_052345cc77ea843wlurk88.JPG